wtorek, 20 czerwca 2017

Sante, Fital żurawina & borówka &jagody goji

Dziś tak bardziej śniadaniowo (wręcz przeciwnie jeśli patrzeć na porę, o której to piszę - taka mała dygresja). Ludzie preferują różne śniadania, na których zrobienie jest nieskazitelnie wiele oryginalnych sposób. Owsianki, musli (zwykłe bądź crunchy), jaglanki, ryże na mleku, budynie, kanapki, musy... Co tylko człowiekowi przyjdzie do głowy. Po niektórych postach, w znacznej mierze w przepisach, znajdziecie propozycje moich pomysłów na pierwsze posiłki dnia. W większości przypadków preferuję je przygotowywać na ciepło i zjadać będąc wciąż w pidżamce i oglądając telewizję czy też Youtube (z naciskiem na to drugie). Z małej dziewczynki uzależnionej od pysznych oraz słodkich płatków na mleku (nie)wyrosłam w nastolatkę uwielbiającą je nadal, ale obecnie częściej pod postacią dodatku do miseczkowych, zwykle gęstych mieszanek. Był taki czas, ze na rynku brakowało mi płatków śniadaniowych bez cukru - teraz jest ich coraz więcej.



Opakowanie jakie jest każdy widzi. Utrzymane w niebieskich barwach nie wieje chłodem dzięki owocom przywołującym na myśl ciepłe lato i sad (sad = drzewa owocowe, ale czy mamy określenie na dużo krzaków owocowych zasadzonych w jednym miejscu?). Na plus zasługuje przezroczysty fragment, dzięki któremu potencjalny przyszły konsument może zobaczyć i zastanowić się czy warto powyższy produkt zakupić. Czy ta ciemno-niebieska sylwetka kobiety skaczącej wysoko jak na trampolinie nie wywołuje pozytywnych emocji? Wydaje się być taka pełna energii! Ewentualnie podskakuje do wroga, który niewidoczny na opakowaniu chciał ją zaatakować.

225 g mieszanki pełnoziarnistej składa się z jedynie dwóch rodzajów płatków: jęczmiennych oraz ryżowych. Te pierwsze są w postaci ,,surowej", jednakże miękkiej i posiadającej mączystą strukturę. Zanika ona przy dłuższym trzymaniu w mleku, kiedy ów miękkość staje się jeszcze większa. Zaś druga odmiana ma formę przypominającą wyglądem typowe Corn Flakes. Tak samo chrupiące, chropowate i niemalże identyczne wielkością. Niektóre z nich mają różowy kolor wynikający przypuszczalnie z dodatku owoców (albo, prawdopodobnie z zawartości soków), których delikatność smaku zachowują. Osobno są tylko zachowane kawałki żurawiny - najsłodszego elementu kompozycji.



Gdyby nie drobne urozmaicenie w postaci płatków ryżowych, które wyglądem wskazują na bliskość do kukurydzianych, to mieszanka byłaby nudniejsza. W swojej istocie jest stonowana, niesłodka - poza owocem żurawiny. Gdyby mleko nie zawierało laktozy to prawie żadnej słodyczy nie odczułoby się w takim połączeniu.

Skład i wartości:

Znalezione: nie pamiętam ;-;
Cena: 4-7 zł (około)
Ocena: 4/6

16 komentarzy:

  1. Nigdy nie przepadałam za tego typu płatkami i chyba nigdy się z nimi nie polubię:P

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie trochę papierowo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Opakowanie mają fajne, a czy dobre to nie wiem, bo nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm szkoda, że więcej owoców nie dali

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam. W ogóle dawno nie jadłam jakichkolwiek płatków śniadaniowych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Totalnie nie moje klimaty. Ale miseczka słodka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tam jednak wolę zwykłe płatki owsiane z takimi dodatkami, na jakie mam akurat ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nigdy nie jadłam takiej mieszanki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadam takich płatków, bo w sumie z płatków jem tylko owsiane, ale te mają całkiem sympatyczny skład jak na gotową mieszankę, może kiedyś kupię. Fajną masz miseczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako dziecko zajadałam się płatkami z mlekiem, teraz zdecydowanie nie jem, już od ładnych paru lat, chyba że mnie najdzie ochota lub mam dzień, że coś bym zjadła,a le nie wiem co xD. Opakowanie całkiem ładnie się prezentuje, a miska rzeczywiście świetna. ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłyśmy ich ale miseczka skradła nasze serduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowo, ale nie dla mnie. Wolę coś ciut slodszego;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie płatki zbożowe kiedyś jadłem. Zdarza się, że na śniadanie zjem takie płatki zbożowe. Bardzo je lubię, choć bardziej wolę płatki owsiane na mleku.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Jeśli Ci się podobają przepisy - skomentuj. Bądź na bieżąco - obserwując bloga!
Spam jest ignorowany i usuwany.