środa, 3 lutego 2016

Oponki serowe


Oponki serowe kojarzą mi się głównie z dzieciństwem, kiedy to smażyła je moja mama, a wanilinowy zapach serowych pączków się rozchodził po całym domu. Pączków, bo również określa się je mianem pączków angielskich w przeciwieństwie do pączków z dziurką, którymi są Donut'y.

Składniki:
250 g mąki
250 g twarogu
2 jajka
10 g cukru waniliowego lub miodu
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Dodatkowo:
tłuszcz do smażenia

Na stolnicę przesiać mąkę i dodać do niej twaróg oraz pozostałe składniki oprócz jajek. Te wbić do dołka po jego zrobieniu. Ciasto wyrabiać ręcznie, a po skończeniu rozwałkować na posypanej mąką stolnicy i wykrawać szklanką koła, a w ich środku mniejsze kółeczka kieliszkiem.
Na patelni rozgrzać olej (nalać tyle, aby oponki były w nim zanurzone do połowy) i smażyć z obu stron na złoty kolor.

Najsmaczniejsze są na ciepło. Polecam poprószyć cukrem cukrem lub zanurzyć do połowy w czekoladzie albo kremie o tym smaku. Dobre są też pierożki z takiego ciasta, w środku których znajduje się dżem lub masło orzechowe. :D 




Wybaczcie za jakoś zdjęć. W zanadrzu mam przepisy, które zamierzałam opublikować, ale sie to jeszcze nie stało. Dlatego też - niektóre z nich - będą się pojawiać. :)

15 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale smakowite oponki - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mama też robiła :) A ja podobnie jak Ty ukradłam jej ciasto i zrobiłam sobi nadziane bułki z piekarnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam jak smacznie wyglądają!!:)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga !:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ech... masz zarąbiste wspomnienia. Moja mama nie piekła takich rzeczy raczej ciasta typu murzynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też piekła. Potem - już w podstawówce - ja zaczęłam. ;)

      Usuń
    2. kochana córcia! :) Ja leniłam się do wakacji przed 1 liceum, później musiałam nadrabiać :D

      Usuń
  6. serowe? super!!!! takich jeszcze nie jadlam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Zdziwiło mnie to. Myślałam, że każdy choć raz je jadł.

      Usuń
  7. Nigdy się u nas takich serowych smakołyków nie robiło a szkoda, bo prezentują się bardzo fajnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale one ładnie wyglądają! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe, schrupałabym kilka sztuk z przyjemnością! :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli Ci się podobają przepisy - skomentuj. Bądź na bieżąco - obserwując bloga!
Spam jest ignorowany i usuwany.