niedziela, 22 listopada 2015

Tort orzechowy z kremem figowym


Miałam ochotę na ciasto. Miałam (i w sumie mam nadal) dużo orzechów. Mój tata miał urodziny. Chciałam wykorzystać figi inaczej niż na kanapkach czy z musli. Tak właśnie te 4 "rzeczy" sprawiły, że pomyślałam by stworzyć coś takiego. Lekkie, puszyste ciasto orzechowe z kremem figowym. Czyli prosto i smacznie, a poza tym bez glutenu.

Ciasto:
8 jajaek
120 g cukru
100 g orzechów
50 g mąki ziemniaczanej

Zółtka utrzeć z cukrem (cukier musi się rozpuścić, więc najlepiej użyć pudru), wymieszać z orzechami, mąką, a na końcu dodać ubite na sztywno białka. Piec w 180 stopniach C przez ok. 45 minut.

Krem:
200 g masła
2 żółtka
100 g cukru
2-3 figi

Żółtka ucierać (jak poprzednio) z cukrem, ale (tym razem) w rondelku nad gotującą się wodą. Potem należy utrzeć masło (najlepiej, żeby wcześniej już się ogrzało do temperatury pokojowej) i dodawać po łyżce poprzednio zrobionej masy. Miksować aż do połączenia składników, dokładając wybrany miąższ z fig.
Potem tylko podzielić masę na 2 części i przełożyć tort, a wierzch oblać czekoladą. Podpowiedź? Gorzka jest zbyt gorzka, więc smak zmienia się na gorzko-słodki, tak się równoważy, a słodka byłaby znów zbyt słodka.



10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaką ja mam od dwóch dni fazę na orzechy to łoooo... A to tak wyglada, że łooo... I ogólnie to duże łoooo w Twoim kierunku :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnio lubię torty, ale ze względu na orzechy jak najbardziej! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie ;) Przepis na ciasto bardzo mi się podoba, ale ten krem to już nie moje smaki - bardzo nie lubię maślanych kremów :P

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdyby tak jeszcze masło orzechowe do kremu? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym nie pomyślałam, ale dam pomysł w dechę! :D Teraz trzeba zrobić zapas takiego masła.

      Usuń
  6. Obecność orzechów i jestem, jak zwykle, kupiona. Pycha! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Są figi jest impreza!! :D No i bez glutenu <3 Chyba nie musimy pisać, że pożarłybyśmy go z dziką rozkoszą :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Twój tato to szczęściarz, ten tort to arcydzieło! <3

    OdpowiedzUsuń

Jeśli Ci się podobają przepisy - skomentuj. Bądź na bieżąco - obserwując bloga!
Spam jest ignorowany i usuwany.