środa, 1 listopada 2017

Häagen-Dazs vanillas macadamia nut brittle

Na zewnątrz wieje w tą i z powrotem, temperatura bliska zeru, a ja zajadam lody.
Nie, no dobra. Otworzyłam je tydzień temu (tak właściwie to jutro ten tydzień minie) jako dodatek do dopiero co wyjętej z piekarnika szarlotki na cieście półkruchym z jabłkami i ukochanym cynamonem. Wtedy to pierwszy raz w życiu jadłam ciasto z lodami. Bynajmniej w tej chwili nie przypominam sobie innego momentu z przeszłości. Stwierdzenia typu ,,o jakie to niebo" miały swoje spełnienie w tamtym czasie, a ja sobie obiecałam, iż t nie będzie ostatni raz. To tak odnośnie lodów, bowiem Haageny należą do grupy tych droższych deserów mrożonych sprzedawanych głównie latem. Aż dziwne, że postanowiłam z nimi skończyć (nie)cały rok po zakupie. Dobrze, że słodycze mają długi termin ważności. Jak dobrze, że choć raz w życiu dorwałam je na promocji. Takie pierwsze razy są najlepsze.

 

Wanilia? Niestety, tylko białą czcionka na żółtym pasku na opakowaniu. Miałam nadzieje na jej dodatek (cena powinna być adekwatna do jakości), choćby w niewielkiej ilości, ale w tym przypadku to jedynie pragnienie. Drugie, tytułowe uzupełnienie masy podzieliło się na dwie grupy. Jedna z nich była nieuprażona, twarda jak na świeże orzechy przystało i soczysta - po prostu pełna w smaku. Druga posiadała otoczkę w formie skarmelizowanego cukru, niekiedy sprawiającego wrażenie ciągnącego się oraz sklejającego zęby karmelu. Określiłabym to jako ekstremalne przypadki, ponieważ znaczna większość cukrowo chrupała. Jeśli chodzi o same lody, to cukier w nich zawarty dotarł do kubków smakowych jako pierwszy. Następnie gęsta, mleczna masa roztopiła się w buzi powodując uczucie jedzenia gałek lodów prost z ulubionej lodziarni latem.


Ten produkt bez wątpienia dorównał temu z lodziarni, która naprawdę lubię. Lepszych ostatnio nie jadłam, a jeśli o ubiegłe lato chodzi, to musiałabym się nad tym zastanowić. Szkoda, że zabrakło wanilii w waniliowych lodach, wtedy byłoby jeszcze lepiej. Normalna cena to ponad 20 zł za 500 ml kubełek, więc nie rozumiem do końca rezygnacji z tego składnika. Za oryginalną kwotę nie wróciłabym do tego smaku, ale na pewno w przyszłe wakacje kupię kolejny.

Skład i wartości:
Znalezione: Kaufland
Cena: ok. 12 zł
Ocena: 6/6

25 komentarzy:

  1. Moją Mamę na sam widok lodów przechodzą ciarki :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie się zapowiadają, ale wolę takie, które sama przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają spoko, ja jestem wierna lodom czekoladowym i chyba nigdy nie przestanę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że słaba wanilia w wanilii ale ogólnie te lody bardzo lubię! :D Narobiłaś mi na nie smaka, a ja niestety chora :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Lody tej firmy są najlepsze, bez wątpienia :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam tych lodów, sama nie wiem dlaczego, bo kuszą mnie od kilku miesięcy. Możliwe, że kupię tę wersję. Jakby była wanilia, to nie zastanawiałabym się ani sekundy ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie, na pewno będę musiała je skosztować. ;)
    Jestem pod wrażeniem Twojego bloga, oczywiście zostaję stałą czytelniczką. ;* Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale teraz mamy ochotę na lody! A tutaj angina i bolące gardło męczy :(

    OdpowiedzUsuń
  9. cena trochę wysoka, szkoda, że wanilii nie było. jednak rozczarowanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Trochę drogo jak za pół lira lodów. No ale może kiedyś poszaleję i zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię lody tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi teraz smaka na szarlotkę z lodami. Niestety nie umiem piec :(

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja jakoś tych lodów nawet nie kojarzę z półki sklepowej :(


    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Na sam widok już ślinka cieknie :*
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. lody tej firmy są pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam lody tej firmy! Ale tego smaku nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, że tak Ci smakowały! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. co tam u Ciebie nowego? :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej ktoś mnie tu kusi pysznościami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam te lody! Są najlepsze na świecie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda, że nie ma tam prawdziwej wanilii.

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że jeśli chodzi o skład to na tle innych prezentują się całkiem fajnie, chociaż ja i tak wyeliminowałabym z niego parę dodatków, ale co za tym idzie, cena też jest wyższa, więc miałam okazję tylko parę razy ich spróbować :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbian te lody, ale cena jednak troche wysoka :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli Ci się podobają przepisy - skomentuj. Bądź na bieżąco - obserwując bloga!
Spam jest ignorowany i usuwany.