środa, 17 lutego 2016

Mini pizze pełnoziarniste


Po światowym dniu pizzy już nie ma śladu, a dziś przypomniałam sobie, ze miałam kiedyś dodać przepis na mini pizze. Na spodzie pełnoziarnistym co może się wpasować w styl ludzi, którzy chcą być ,,fit". :D

Składniki:
180 g mąki pszennej
20 g mąki pszennej pełnoziarnistej
50 g mąki orkiszowej
50 g mąki żytniej
25 g drożdży
1 łyżeczka cukru

Sos:
20 g ketchupu
20 g koncentratu pomidorowego
5 g sosu Sambal Oelek

Z ciepłej wody, drożdży i cukru zrobić zaczyn i odstawić w ciepło miejsce, aby podrósł.
Kiedy to się stanie, wlać go do miski/garnka z wymieszanymi mąkami i wyrobić ciasto, które powinno być elastyczne i miękkie, a zarazem puszyste. Zostawić do wyrośnięcia, przykrywając czystą ściereczką. Powinno podwoić swoją objętość.
Z wyrośniętego ciasta uformować kilka kółek i je porozciągać (ewentualnie rozwałkować), posmarować sosem i wyłożyć ulubionymi dodatkami.
Piec do zarumienienia ciasta.


18 komentarzy:

  1. Takie mini pizze można zabrać ze sobą do szkoły lub pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam takie mini pizze były pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama kiedyś takie robiłam i powiem mało może skromnie, ale wyszły lepsze niż z niejednej pizzerki. :D Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne połączenie mąk w spodzie :) Podoba mi się;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne maleństwa, kradnę jedną pizzkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fit czy nie, to nie zmienia faktu, że zżarłybyśmy wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Oj tam, żałuję. Po prostu tyle my wtedy wyszło. W sam raz na cienkie posmarowanie. ;)

      Usuń
  9. Wkradł się błąd czy tylko 20 g mąki pełnoziarnistej? Bo jeśli tak to rzeczywiście "mini" pełnoziarniste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwróć uwagę na wszystkie rodzaje mąk.

      Usuń
    2. No właśnie widzę. Przy orkiszowej i żytniej nie ma dodatku "pełnoziarnista" ;)

      Usuń
    3. Po co to pisać, skoro to raczej oczywiste? Przy mąkach występujących w przepisach nie piszę jaka to jest jeśli nie chodzi mi o pszenną. W przeciwnym razie zaznaczam ten szczegół. Chyba, że znasz mąkę żytnią lub orkiszową niepełnoziarnistą, czyli oczyszczoną? Ja się z takimi jeszcze nigdy nie spotkałam.

      Usuń
    4. Pewnie ze znam ;) Każda z tych mąk może być zarówno jasna jak i pełnoziarnista, więc to nie takie oczywiste :)

      Usuń
  10. o ja ! Ja chce być fit i gibka! Biorę i to na zapas zamawiam :D To Torunia jeżeli można prosić z dostawą do aka, kurde byle znajomi nie zobczyli bo się zlecą xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętasz zupę krem z cukinii? Ktoś zauważył, że tam była jedna z nich.
      Na razie nie planuję robić. ;)

      Usuń
    2. A to spostrzegawcze ludziki! Ale bardzo dobrze! Jak to nie... ale jakbyś zmieniła, daj znać... zaraz przybędę :D

      Usuń

Jeśli Ci się podobają przepisy - skomentuj. Bądź na bieżąco - obserwując bloga!
Spam jest ignorowany i usuwany.